Friday, March 11, 2011

earthquake followed by tsunami in Japan.

As Salaam.

first of all, Alhamdulillah me besyukur pasal Brunei inda terkandung dlm gempa bumi & tsunami. mudahan jua Brunei akan sentiasa selamat dari semua bala bencana atu. Aameeen~

me tekajut tadi pasal my foster sister from Japan gtau me yg di sana ada earthquake. katanya iatah gempa bumi yg paling kuat tu. skali inda batah atu, ia gtau ada tsunami tpi tmpt durang inda kana. mostly arah Honshu island saja. Alhamdulillah jua, pasal family me di sana semuanya baik2 saja.

inda salah me dalam 20 negara kali ada amaran tsunami. temasuk Australia. mudahan jua inda papa di sana pasal my sister, my aunt & her daughter (my cousin) di sana. Aameeen~

ane my foster sister ada update lagi. ia ckp Sapporo Hokkaido safe masa ne, no damage. tapi over 90 people were killed sudah. Subhanallah!

let's us pray, people. Sebagai org Islam, titipkan doa disetiap sembahyang kitani agar saudara Islam kita yg berada di negara yg tkana bencana atu & semoga kita juga dilindungi oleh Allah SWT. Aameeen~ tapi apa salahnya berdoa jua untuk mereka yg bukan beragama Islam.

semoga bala ane menjadi pengajaran arah tane semua & membuka pintu hati kita untuk bertaubat dan insaf. Aameeen! Aameeen! Aameeen!